De beste tip om stapels papier op te ruimen

opruim coach organizerOndanks de vele artikels over “paperless office”, blijven de stapels papier in huis en op je bureau alleen maar groter worden.

Wanneer ze dreigen om te vallen, wordt het tijd om al die paperassen te sorteren.

Daarvoor wil ik een tip met je delen die mij en een aantal coaching cliënten al geweldig heeft geholpen.

Kies een makkelijke/recente stapel uit.  En pak nu één stuk papier, gewoon het papier dat bovenop ligt. Dus niet de hele stapel tegelijk.

Van zodra je het papier hebt vastgenomen, stel je je voor dat er “lijm aan je vingers” hangt. Je mag het papier pas weer loslaten als je een beslissing hebt genomen.

Beslis nu direct wat je gaat doen met het papier in je handen. Stel deze beslissing niet uit door het papier opzij te leggen omdat je er nog over twijfelt. Want voor je het weet heb je dan weer stapeltjes waarvan je weer niet weet wat je ermee moet.

Veel succes met de “lijm aan je vingers” techniek! Laat je me weten hoe het werkt?

Als coach leer ik jou hoe je meester wordt over jouw leven en de beste versie van jezelf wordt, om zo ook stappen vooruit te zetten richting jouw droomleven.

Want het leven is te kort om niét te gaan voor het leven dat je wil en dat je verdient!

Inzichten en tips deel ik graag met jou in een wekelijkse mail. Schrijf je nu in via deze link omdat je dan niet langer deze tips moet missen:

P.S. Wanneer je tot hier hebt gelezen en dit een waardevol artikel vindt, deel het dan nu via de FacebookLinkedIn of Pinterest-knop omdat je zo jouw vrienden mee inspireert. Dankjewel!

Dit bericht werd geplaatst in Coaching, Time management en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op De beste tip om stapels papier op te ruimen

  1. Lieve Woutters zegt:

    De ‘lijm aan je vingers’-techniek werkt nog beter als je je beslissing ook meteen verankert en daarbij de volgende 4 mogelijkheden in gedachten houdt:
    1) het mag weg, dus ik gooi het meteen weg
    2) ik wil het niet bewaren, maar ik geef het door aan iemand anders
    3) ik wil er iets mee doen en ik doe het meteen (bijvoorbeeld: ik wil het bewaren, dus ik ruim het meteen op)
    4) ik wil er iets mee doen maar niet nu, dan moet ik het opnemen in mijn werksysteem en het zo organiseren dat ik mijn beslissing uit uitvoer op het beste moment (dit is een blogpost op zich waard)

    Like

  2. wimannerel zegt:

    Absoluut! Bedankt voor de aanvulling Lieve!

    Like

  3. Marjoleijn zegt:

    Ik heb ook altijd last van overbodig papier. Agenda’s en notulen van vergaderingen die ook digitaal zijn, facturen die ik digitaal bewaar of andere onzin. Ik heb ze laatst gebruikt om een nieuw notitieboekje van de maken. Ik heb alles dubbelgevouwen, de vouwen in elkaar gestopt en de uiteinde van de vouwen met naald en draad verbonden. Nu heb ik een gerecycled aantekeningboekje.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.